Jsou slevomaty rakovinou trhu?

Z počátku zkusím odpovědět na otázku proč onen luxusní hotel vložil svou nabídku do slevomatu. Jedním z důvodů, který je naprosto v pořádku, je to že dobrý slevomat disponuje tak širokým portfoliem abonentů, kterým pravidelně krmí emailové schránky, že nabídka v něm uveřejněná osloví daleko více než jakákoliv cenově srovnatelná reklama. Takže v době, kdy není sezona, kdy je nutné minimalizovat ztráty (energie, nájmy, mzdy, odvody se platit musí i když je hotel prázdný) to může přilákat alespoň klientelu pro alespoň částečnou obsazenost kapacity hotelu.
Úvaha dobrá. Opravdu? Víte, ale jak slevomaty fungují?
křesla na horách
Tak za prvé. Slevomaty jsou tvrdým byznysem. V téměř vždy jediným, kdo na spolupráci vydělá je pouze slevomat. Proč tomu tak je?
Pokud onen hotel se rozhodne ke spolupráci se slevomatem je mu nabídnuto kolik abonentů chce svou nabídkou oslovit. Podle jejich počtu pak slevomat stanoví výši své provize. Když už se hotel smíří s nemalou provizí je tlačen do nabídnutí co nejnižší ceny. A k tomu, aby k základní službě poskytnul co nejširší okruh benefitů. Například zapůjčení kola, jízdenku na vlek, vstup do sauny či využití wellnes. Prostě cokoli, co přiláká potenciální zájemce. V zájmu slevomatu je, aby nabídka byla co nejatraktivnější, hoteliér se snaží aby při té atraktivitě mu nevytáhla moc peněz z kapsy. Nakonec se se slevomatem nějak dohodne. Abonentovi slevomatu je pak vytvořena nabídka ubytování v ceněn ne zřídka na úrovni poloviny běžné ceny. A k tomu zdarma obdrží třeba polopenzi, vstup do sauny a spousty příplatkových záležitostí. Hoteliér, pakliže se mu podaří dostatečně zaplnit hotel, získá finance, co pokryjí náklady. I to by bylo dobré, ale…
vířivá vana
Abonenti slevomatů jsou zvláštní skupinou zákazníků.  Zakoupí si pobyt za téměř dumpingovou cenu, ale vyžadují služby jako by platili zlatem. Nepochopí, že hoteliér díky těmto cenám musí snížit stav personálu, a že kontinentální snídani, musí podávat pravdu podle standardu který je pro tento druh snídaně určen. Že prostě není na rozmazlování hostů. A tito abonenti se pak neváhají hlasitě ozvat v různých recenzích na tento hotel. A že to nejsou pozitivní recenze vám již asi došlo.

Jsou slevomaty rakovinou trhu?
Ohodnoťte příspěvek